Siirry hakuun

Mistä apua?

Jos joudut tietovuodon uhriksi, älä jää yksin. Sinulla tai läheiselläsi voi olla monia kysymyksiä, joista mieluiten keskustelet ammattilaisen kanssa. Tälle sivulle olemme keränneet eri organisaatioiden keskustelupuhelinten numeroita ja chat-osoitteita.

Kuntien sosiaali- ja kriisipäivystys

  • Asiakasnumeroihin voi soittaa 24/7 ja puhelut ovat maksuttomia.
  • Sosiaali- ja kriisipäivystykset arvioivat yhdessä soittajan kanssa tarvetta myös muulle kriisiavulle tai muille palveluille. 
  • Päivystyksen yhteystiedot löytyvät oman asuinkuntasi verkkosivuilta tai alla olevasta listasta. Listaa päivitetään jatkuvasti.

MIELI ry:n valtakunnallinen kriisipuhelin

MIELI ry:n valtakunnallinen Kriisikeskusverkosto

  • Kriisikeskukset tarjoavat tapaamisaikoja etänä videovälitteisesti tai puhelimitse.
  • Apua voit hakea nimettömänä ja maksutta, yhteydenottoja ei  tallenneta.
  • Voit varata ajan kriisityöntekijälle kasvokkaiseen tai puhelin/videovälitteiseen tapaamiseen.
  • Linkit ajanvaraukseen MIELI ry:n verkkosivuilla (Ulkoinen linkki) 

MIELI ry:n vertaistukiryhmä tietovuodon kohteiksi joutuneille

  • Jos haluat purkaa ajatuksiasi ja tuntemuksiasi tapahtuneesta, ilmoittaudu mukaan tukiryhmään.
  • Lisätietoja saat yhdistyksen esitteestä .

Punainen Risti

  • Auttava puhelin 

Rikosuhripäivystys

Mannerheimin lastensuojeluliiton auttavat puhelimet

Vanhempainpuhelin ja chat 

Lasten ja nuorten puhelin & chat

Barn- och ungdomstelefonen

Kirkon keskusteluapu

  • palveleva puhelin 0400 22 11 80 (pvm/mpm), avoinna joka ilta klo 18 - 24.
  • palveleva chat ma-pe klo 12 - 20, keskustelut ovat kahdenkeskisiä ja yhteydenottaja näkyy päivystäjälle nimettomänä
  • Linkin chattiin löydät Kirkon keskusteluavun verkkosivuilta (Ulkoinen linkki)

Kyrkans samtaltjänst

Kuluttajaliitto

  • kaikille avoin kuluttajan ja potilaan lakineuvonta 09 - 454 22150 (mpm/pvm)
  • Neuvontanumero on joulutauolla 21.12.2020-3.1.2021 ja palvelee 4.1.2021 alkaen maanantaisin klo 9-11 ja 13-15